نکات مهم در برگزاري جشن عروسي ماندگار

 

جشن عروسي و تشريفات آن، يکي از مهم ترين و فراموش نشدني ترين وقايع رخ داده در زندگي هر زوج جواني است که پيوند مقدس و آسماني، تعهد، عشق و وفاداري خود را با برگزاري اين جشن بر همگان آشکار نموده و خاطره اي جذاب و هميشه ماندگار از اين مراسم به ارمغان خواهند برد. نحوه برگزاري جشن عروسي و تشريفات آن، از اهميت بسيار زيادي برخوردار بوده و در مناطق مختلف ايران، بسته به فرهنگ ها، سنت ها و رسومات متفاوت به شکل متنوعي برگزار گرديده و در نظر گرفتن چند نکته مهم و اصلي در بهتر و زيباتر برگزار شدن جشن عروسي، اهميت فراواني خواهد داشت.

جشن عروسي در ايران

مراسم عروسي يکي از بزرگترين و مهم ترين مراسمات برگزار شونده در ايران بوده و به اشکال بسيار متنوعي اجرا مي گردد. در گذشته اين مراسم بسيار ساده تر و بدون تشريفات برگزار شده و احتياج به پرداخت هزينه هاي زيادي  جهت برگزاري اين مراسم وجود نداشت. امروزه با توجه به گسترش و ورود فرهنگ غرب و الگوبرداري از شبکه هاي فضاي مجازي، عکس و فيلم هاي متنوع اينترنت و فيلم هاي ماهواره اي، برگزاري اين مراسم به شکلي ديگر مبدل گرديده و تشريفات پذيرايي و تزئيني در آن از جايگاه ويژه اي برخوردار گشته است. امروزه برخلاف گذشته، بيشتر مراسمات عروسي در باغ تالارها و يا تالارهاي سرپوشيده برگزار گرديده و به شکل جداگانه يا همزمان با مراسم عقد در اتاق هاي تزئين شده و زيبا مي باشند. زندگي مدرن امروزي بشر و کوچک شدن فضاي منازل مسي، مشغله هاي شغلي و کمبود زمان منجر گرديده است، بخش اعظمي از تدارکات و تشريفات برگزاري جشن عروسي و خدمات مرتبط با آن را به شرکت هاي خدماتي اجرا کننده مراسمات سپرده و تنها هزينه هاي مورد نياز را به شرکت ها پرداخت نمايند.

go_m3.jpg

آتليه هاي تخصصي عکس و فيلمبرداري

عکس و فيلم يکي از اصلي ترين و مهم ترين يادگاري هاي به جا مانده از جشن عروسي هستند که اهميت بسيار زيادي داشته و مي توانند لحظات شيرين و تکرار ناپذير پيوند زوجين را ثبت نموده و لذت داشتن يک خاطره خوب را براي ساليان سال به آن ها هديه نمايند. امروزه اين کار مهم را آتليه هاي عکاسي انجام داده و به شکل تخصصي، سفارشي و با استفاده از روش هاي به روز و نوين، عکس و فيلم ها را تهيه، ويرايش و ميکس مي نمايند. انتخاب و رزرو وقت آتليه از مهم ترين خدمات و اقدامات پيش از جشن عروسي بوده که به شکل حضوري و اينترنتي انجام گرفته و احتياج به تحقيق و کمي پرس و جو خواهد داشت. امروزه با توجه به گسترش و رونق کسب و کار در اين حرفه، تعداد آتليه ها در تمامي استان هاي کشور افزايش چشمگيري داشته و انتخاب يک آتليه از ميان اين همه تنوع، کار بسيار دشواري مي باشد. توصيه مي شود به آتليه هايي با کادر مجرب و داراي سابقه کاري بالا مراجعه نموده و پس از رزرو زمان از دفتر کاري، نوع عکس ها، فيلمبرداري و متدهاي ارائه شده در ويرايش و ميکس فيلم ها توسط آتليه را مطابق با سليقه و توان مالي خود، انتخاب نماييد.

 

سالن زيبايي و آرايش عروس

با اينکه گفته مي شود، انتخاب لباس عروس و تجهيزات مرتبط با آن مانند دسته گل و تاج، در زيبا شدن عکس ها، فيلمبرداري و جلب توجه ميهمانان اهميت بيشتري از آرايش صورت و موهاي عروس داشته؛ اما به جرات مي توان گفت اين دو انتخاب از نظر ميزان اهميت در يک کفه ترازو قرار گرفته و هر دو تاثير فوق العاده اي بر زيبايي عروس و عکس هاي آتليه اي خواهد داشت.

سالن هاي زيبايي تخصصي

امروزه سالن هاي زيبايي بسيار متفاوتي در استان تهران و ساير استان هاي کشور آغاز به کار نموده و کمي تخصصي تر و ماهرانه تر از گذشته، به فعاليت مي پردازند. يکي از تخصص هاي مهم و پرطرفدار در اين زمينه، تخصص آرايش و زيبايي عروس است. انتخاب سالن زيبايي و رزرو زمان آن نيز مانند آتليه يکي از کارهاي مهم و بسيار با اهميت پيش از برگزاري جشن و مراسم عروسي است. توصيه مي شود در اين زمينه با مشاورين سالن زيبايي م نموده و يک مدل آرايش مو و صورت، متناسب و متوازن با رنگ پوست، مو و حالت چهره خود را انتخاب نماييد. امروزه با توجه به وسعت يافتن فضاي مجازي و دنياي اينترنتي، امکان مشاهده، بررسي و انتخاب آنلاين مدل هاي مختلف آرايش عروس در سالن هاي زيبايي وجود داشته و حتي مي توان از مشاوره و رزرو آنلاين وقت ها نيز استفاده نمود. برخي از سالن هاي زيبايي، مدل هاي انتخاب شده شما را نيز اجرا خواهند نمود.

 

مديريت و هزينه هاي آرايشگاه نه در جشن عروسي 

مديريت و مدت زمان حضور در سالن هاي زيبايي، موضوعي بسيار مهم است که منجر به ايجاد خستگي، کلافگي و بي حوصلگي عروس خواهد شد. توصيه مي شود اين زمان را به حداقل رسانده و بخشي از کارهاي روز عروسي را، يک روز پيش از روز اصلي مراسم انجام دهيد. هزينه هاي کسب شده بوسيله سالن هاي زيبايي به عوامل بسيار زيادي بستگي داشته و در رنج هاي متفاوتي قرار مي گيرد. برخي از سالن هاي زيبايي هزينه هاي بيشتري داشته و از خدمات و امکانات بروز تري برخوردار مي باشند.

 

آرايشگاه مردانه

متاسفانه توجه بيش از حد به عروس و تشريفات  تزئيني وي، نقش داماد بسيار کمرنگ بوده و توجه کمتري به وي خواهد شد. بايد توجه داشت داماد، تکميل کننده زيبايي هاي عروس در جشن عروسي  بوده و توجه به انتخاب کت و شلوار، رنگ لباس و نوع لباس با توجه به استيل وي از اهميت بسيار زيادي برخوردار مي باشد. يکي ديگر از مسائل مهم و قابل توجه در برگزاري جشن عروسي و توجه ويژه به داماد، انتخاب مدل موهاي داماد و آرايشگاه مردانه است. توصيه مي شود در انتخاب مدل موهاي داماد، حتما به حالت چهره و فاکتورهاي ديگر توجه داشته و تنها به مدل موهاي روز بسنده ننماييد.

 

 

 


خوابکودکم عروسي ,توجه ,زيبايي ,بسيار ,سالن ,برگزاري ,بسيار زيادي ,خواهد داشت ,اهميت بسيار ,سالن زيبايي ,زيبايي عروس ,اهميت بسيار زيادي ,بسيار زيادي برخورد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سالن زیبایی گل نرگس نمره کفش کلاش دیجی لرن مجله پوست، مو، زیبایی و لاغری ساندترک هیچ خیلی بزرگ