در زندگی روزمره، معمولا هر فردی نیاز داره تا به صورتی حمل بار انجام بده، منظور ما از حمل بار، جابجایی های ساده روزمره مثل حمل کیسه های و به طور کلی، جابجا کردن اجسام داخل یا خارج از منزل است. همه ما می دانیم که وزن باری که ما نیاز به جابجا کردن اون داریم گاهی خیلی زیاد است، همینطور گاها تعداد کیسه هایی که ما باید در دستانمان بگیریم بیش از اون است که قادر به حمل همگی اونها به طور یکجا باشیم. این امر چالش جدیدی نیست و سالیان زیادی است که در سرتاسر جهان به وسیله مردم حس میشه. اما اگه روش خلاقانه ای برای راحت تر کردن اینگونه حمل بار های روزانه وجود داشته باشه که در حقیقت حمل بار راحت و سلامتی رو برای ما رقم بزند چه؟ ما در این مقاله هدف داریم شما رو با یه وسیله خیلی کاربردی آشنا کنیم که پروسه جابجایی کیسه های بار رو برای شما خیلی راحت تر میکنه. اما اول بذارید به معرفی مضرات حمل بار به روش غیر استاندارد و حمل بار سنگین به طور کلی بپردازم.

صدمات حمل بار سنگین برای کمر

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که روزانه تعداد زیادی کیسه های رو به طور یکجا بلند می کنین و با خود حمل می کنین، شاید نیاز باشه از صدمات شدید و جبران ناپذیری که تداوم این کار میتونه بر روی عظلات دست، کمر و همینطور مهره های ستون فقرات تان بذاره آگاه بشید. بلند کردن بار سنگین وزن تنها به عظلات دستان شما فشار وارد نمی کنه، بلکه منجر به فشار مستقیم بر روی عظلات کمر هم میشه.

صدمات حمل بار سنگین برای کمر

در بین مهره های کمر، غضروف هایی وجود داره و در صورت فشار زیاد بر روی کمر، این غضروف ها تغییر شکل داده و منجر به کمردرد میشه. اگر این رویه ادامه پیدا کنه دیسک های کمر شما هم تغییر شکل داده که همه ما آگاه هستیم که این امر میتونه چقدر دردناک باشه و حتی فرد رو نیازمند به عمل جراحی کنه. همه این موارد اهمیت حمل بار راحت و صحیح رو اثبات میکنه.

دستگیره حمل بار، راه حلی خلاقانه

آیا مایل هستید که بتونید تعداد زیادی کیسه بار رو به طور یکجا حمل کنین؟ آیا دوست دارین هنگام بر زمین گذاشتن کیسه های خود، اونها پخش بر زمین نشن و محتویات اونها بر روی زمین نریزد؟ یا اینکه از همه مهمتر بتونید به طور استاندارد و بدون دادن انحنا به کمر و بدن خود کیسه های بار خودش رو حمل کنین؟

 

دستگیره حمل بار کیهان

دستگیره حمل بار کیهان راحت دقیقا به همین منظور ابداع شده. این دستگیره ها یه اختراع خلاقانه است که میتونین چند کیسه رو به اون آویزان کنین و دسته های زیاد این کیسه ها رو به یه دسته واحد تبدیل کنین. جنس این دستگیره ها از پلاستیک مرغوب و فشرده است که نه تنها منجر به استحکام بالای اون شده، بلکه نداشتن نوک و زائده های تیز در سرتاسر اون موجب میشه دست شما هنگام نگاه داشتن اون به هیچ وجه آزرده نشود.

فکر کنین که از یه مغازه میوه ی بیرون آمده اید و تعداد زیاد کیسه های میوه به دست شما فشار زیادی می بیاره، همینطور در نگه داشتن کیسه های زیاد میوه در دستان تان هم درگیر مشکل هستید. اگر دستگیره حمل بار راحت رو به همراه خود داشته باشین، خواهید توانست با یکی یکی رد کردن دسته کیسه ها از زبانه این دستگیره، همگی اونها رو در کنار هم قرار بدید و حالا تنها دستگیره حمل بار رو نگه دارید. میتونین فکر کنین که که حالا چقدر راحت تر و با فشاری کمتر به دست و انگشتان تان میتونین بار خودش رو حمل کنین؟ البته لازم به بیان است برای صدمه نزدن به بدن خود هنگام حمل هر نوع باری نیاز است تا همواره یه سری از قواعد کلی رو رعایت کنین که در ادامه به بیان اونها می پردازیم.

باید و نباید ها هنگام بلند کردن و حمل بار

  • اولین نکته ای که باید برای حمل بار راحت و استاندارد رعایت کنین اینه که به هیچ وجه پشت خودش رو خم نکنید. به جای اون به روبرو نگاه کنین، زانوهای خودش رو به جای کمر خود خم کنین (حالت تقریبا نشسته)، بعد بار رو از زمین بلند کنین.
  • اگر حس می کنین وزن بار برای شما بیش از حد سنگین است، قطعاً از یه نفر کمک بخواهید.
  • هیچ وقت به طور ناگهانی بار رو از جای خود بلند نکنید، چون این امر منجر به کشیدگی ناگهانی ماهیچه ها و عضلات دست ها، کمر و گردن میشه.
  • در زمان حمل بار به خود استراحت بدهید. باری که در حال حمل اون هستید هر وزنی که داشته باشه، اگر در زمان حمل اون احساس خستگی و درد در ناحیه دست ها یا کمر و گردن خود کردید، قطعاً موقتا بار رو بر روی زمین بذارید و پس از کمی استراحت دوبار اون رو بردارید. در زمان استراحت هم میتونین اقدام به انجام نرمش های کوتاه بر روی عضلات تحت فشار هم کنین.
  • هنگام زمین گذاشتن بار های خود هم به مثل بلند کردن اونها، قطعاً اول زانو های خودش رو خم کنین و پشت خودش رو صاف نگه دارین، بعد به آرامی بار رو بر روی زمین بذارید. یادتان باشه که عضلات کمر هنگام خم شدن پشت از قدرت بالایی برخوردار نیستند و بخاطر همین بهتر است که کار سخت رو به عضلات دستها و پاهای خود واگذار کنین.

محصولات کیهان کیسه ,کنین ,دستگیره ,زمین ,هنگام ,خودش ,بلند کردن ,زمین گذاشتن ,زمین بذارید ,رعایت کنین ,زیادی کیسه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سرگرمی وآموزش tysonjatsf71 CaNt شب البالویی تخفیف ویژه دانلود کلیپ جدید کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست ❤بهشت من چادرمه❤