در هر کاری باید موارد ایمنی رو رعایت کرد تا خسارت‌ها کنترل بشه. حمل بارهای سنگین بدون رعایت ایمنی خیلی خطرناک بوده و علاوه بر احتمال وارد شدن خسارت به بار، احتمال آسیب به بدن هم زیاد میشه. برای این که بتونید بارهای سنگین رو با کمترین خسارت جابجا کنین، باید مواردی رو رعایت کنه و اگر وزن بار از تحمل شما بیشتر است، قطعاً از افراد دیگه کمک بگیرید و یا این کار رو با بکار بردن وسایل انجام بدید

چه مواردی رو در هنگام حمل بارهای سنگین باید در نظر گرفت

برای این که حمل بار آسان رو تجربه کنین در اولین مرحله، وزن بار رو در نظر بگیرید و اگر این وزن برای شما زیاد است، اون رو تکان ندید. حتی باید در نظر داشته باشین که این بار رو به کجا حمل می‌کنین. اگه قراره این بار تا فاصله زیادی جابجا بشه، باید جاهایی برای استراحت معین کنین و اقدامات ایمنی رو در نظر بگیرید.
اگه از افراد دیگری برای حمل بارهای سنگین کمک می‌گیرید، قبل از حرکت دادن بار هماهنگی‌های لازم رو انجام بدید و به افراد توضیح بدید که در چه جاهایی باید بار رو برای استراحت به زمین بذارید. برای این که فشار بیش از حد به فردی وارد نشود، همه افراد باید بار رو در یه رتبه بگیرند. همواره فردی رو برای هماهنگ کردن انتخاب کنین تا با توجه به مسیر مناسب ترین راهنمایی‌ها رو انجام بده.

زمان بلند کردن بار، همواره همه افراد باید هماهنگ باشن و در یه زمان بار رو بلند کنن. اگه فردی دیرتر این کار رو انجام بده، فشار زیادی به دیگه افراد وارد میشه. در زمان زمین گذاشتن هم هماهنگی تاثیر مهمی داره. قبل از حمل بارهای سنگین مسیر حرکت رو از وجود هرگونه اشیاء اضافه خالی کنین. هر مانعی اگر به پای افراد برخورد کنه، موجب خطر میشه.

تا جای ممکن از وسایل برای جابجایی و حمل بارهای سنگین استفاده کنین. البته باید توجه داشته باشین که بار رو به خوبی بر روی بالابرها و دیگه وسایل حمل، محکم کنین تا در زمان جابجایی حرکتی نداشته باشه. هر وسیله‌ای برای جابجایی بار الزاماتی داره و باید به اونها توجه کافی بشه. از قرار دادن بارهای سنگین‌تر از توان وسایل خودداری کنین تا موجب بروز حادثه نشود.

اگه باری رو می‌خواهید به تنهایی جابجا کنین قطعاً در زمان بلند کردن اون زانوهای خودش رو خم کنین و از خم کردن کمر اجتناب کنین. زمانی که شما کمر خودش رو برای بلند کردن بار خم می‌کنین، فشار زیادی به ماهیچه‌های ستون مهره‌ها وارد میشه و اگه این ماهیچه‌ها نتونن این نیرو رو تحمل کنن، این فشار به دیسک بین مهره‌های کمر منتقل میشه. هر گونه فشار به دیسک بین مهره‌های کمر موجب میشه تا دیسک از حالت طبیعی خود خارج بشه و این تغییر شکل دیسک به شبکه عصبی که از داخل مهره‌ها عبور می‌کنه فشار می‌بیاره و موجب درد میشه.

در زمانی که باری سنگین رو جابجا می‌کنین، در فواصل کوتاه اون رو زمین بذارید و استراحت کنین. این کار موجب میشه تا ماهیچه‌ها انرژی خودش رو بازیابی کنن و برای ادامه مسیر آماده بشن. اگه باری رو به مدت طولانی حمل کنین، این خستگی ماهیچه‌ها موجب میشه تا بدن توان کافی برای قرار گرفتن در موقعیت مناسب رو از دست بدهد و موجب آسیب به مفاصل و دیسک بین مهره‌ها میشه.

برای انجام هر کاری باید موارد ایمنی رو رعایت کرد و در زمان حمل بارهای سنگین، رعایت احتیاط بیشتر، از الزامات میشه. اگه باری رو به روش غلط حمل کنین، به کمر شما آسیب خواهد رسید و در مواردی که این آسیب شدید باشه، حتی ممکنه دیسک بین مهره‌ها پاره بشه که با درد زیادی همراه میشه


محصولات کیهان کنین ,میشه ,بارهای ,سنگین ,افراد ,موجب ,بارهای سنگین ,موجب میشه ,بلند کردن ,زمان بلند ,فشار زیادی ,باید موارد ایمنی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سایت اصلی کانتر1.6 کلابی مجله دلتا کتابخانه آنلاین واحه پرتال تفریحی ، اجتماعی پاتوق ایرانیان svar1395 سرگرمی وآموزش هستی می‌نویسد... آبی آسمانی فایل فروش